Технички исправан бицикл/мопед -безбедно учешће у саобраћају

Бицикл је превозно средство које се може возити равноправно у јавном саобраћају од дванаесте године. Да би се безбедно кретало у саобраћају, сви делови бицикла/мопеда морају бити у исправном стању.
Самo технички исправан бицикл може учествовати у саобраћају.

Ако бицикл није исправан може се изгубити контрола, а повреде услед пада могу бити врло озбиљне.

У саобраћају, технички исправан бицикл мора имати:
• Исправну кочницу за сваки точак;
• Једно предње бело светло (не долазе у обзир друге боје);
• Једно светло црвене боје на задњој страни.
Није обавезно, али је пожељно, јер повећава безбедност имати и звонце и наранџасте (или жуте) катадиоптере (мачје око) на педалама.
Ако бицикл није дуже вожен или после нпр. зимске паузе потребно је урадити детаљнију проверу.
Провера техничке исправности може кренути од једноставнијих ствари као што је провера исправности светла на бициклу. Постоје различита светла за бицикле
према квалитету и начину напајања. Данас се често користе светла која у себи имају батерију. Задње црвено светло на бициклу је подједнако важно као и предње бело, што се често занемарује.
Најчешће коришћени алат за једноставно одржавање бицикла је: одвијач са крстастим врхом, имбус кључеви (4,5,6) и виљушкасти или окасти кључеви величине 13, 14 и 15.


Код провере бицикла обрати пажњу на следеће:

-Ход ручице кочнице треба да је такав да возач може стезањем да кочи, а да то није велики напор који ремети вожњу. Пакне су најједноставније за проверу и одржавање, оне су постављене уз обруч точка бицикла. Код пакни кочница потребно је проверити да ли је сајла добро затегнута (не претегнута), односно да ли се стезањем ручице пакне кочнице равномерно приближавају точку.
Хидрауличне имају сложенији систем и то би требало да поправља стручно лице.



-Управљач бицикла треба да је лако покретан и добро управљив. Подешава се по висини тако да одговара возачу. Управљач се у току вожње не сме испуштати из руку.

-Сваки део бицикла мора бити чврсто спојен за рам бицикла, али током времена се дешава да се поједини делови олабаве и постану несигурни. Висина седишта бицикла треба да је таква да возач када се заустави може целим стопалом да стане, али када вози, нога мора да се потпуно исправи у најнижој тачки окретања педала.




-Ако се бицикл неће дуже возити (нпр. у току зиме) пожељно је да подигнути бицикл на неку подлогу тако да се не ослања точковима да би гуме дуже трајале. Пнеуматици су веома важни, па треба да обратити пажњу на њихов квалитет. Притисак у пнеуматицима треба да је такав да гума није предувана, али и да није премали да се не би цепала гума. На гумама је означен највећи дозвољен притисак.



-Ланац и ланчаници треба да су увек при вожњи добро подмазани и лако покретни, због бољег преноса, али и како би заштитио преносни систем од корозије. После летње сезоне, обавезно треба ланац и ланчанике добро очистити од прљавштине и да одмастити од старог средстава за подмазивање. Не треба ставити превише средства за подмазивање. Ланац се подмазује постепено
тако што је задњи точак одигуне дасе може да окретати ланац без оптерећења. Када се врши подмазивање, мењачем треба пребацити ланац на сваки ланчаник тако да сви буду подједнако заштићени.

Овај унос је објављен под 5. разред. Забележите сталну везу.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.